Maksutavat, toimitustavat ja palautusohjeet

Maksutapoina Creatore.fi:ssä ovat yleisimmät verkkomaksut. Creatore käyttää  Checkout-palvelua ja palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi Creatorelle. Mikäli tiliotteellasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Creatore.fi -verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan meihin. Kuitti maksusta toimitetaan sähköpostiisi ja sähköpostistasi voit tarkistaa tilatut tuotteet kuitilta. Valitse sinulle mieluinen maksutapa luettelosta ja klikkaa Osta-painiketta. Käyttääksesi Checkout -palvelua sinun on oltava vähintään 15-vuotias.

Huom! Henkilötunnusta ei tilatessa ole pakko täyttää. Ilman sitä onnistuu maksu suoraan verkkopankista.

Maksunvälityspalvelut

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Chekoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Chekoutille voit olla yhteydessä sähköpostilla: asiakaspalvelu@checkout.fi tai soittamalla: 0800 552 010 (ark. kello 8-21)

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle eli Creatorelle. Creatore.fi -verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Laskupalvelut yrityksille ja jälleenmyyjille

Mikäli teet ostoksia yrityksen/oppilaitoksen puolesta tarjoamme myös verkkolaskutuspalvelua eli voit ottaa suoraan yhteyttä asian tiimoilta mailitse hello@creatore.fi. Laskutuspalveluissa käytämme verkkolaskutusta ja maksuaika laskulla on 14 pvä netto. Viivästyskorko on korkolain mukainen sekä perimme asiakkaalta maksuhuomautuskulut (10€), mikäli laskua ei hoideta eräpäivään mennessä. Laskupalveluissa tarvitsemme y-tunnuksen sekä tiedon, että tilaajalla on oikeus hoitaa tilauksia yrityksen puolesta.

Asiakkaan vastuu tietoturvasta

Checkoutin tuottamia palveluita käytetään aina salatun yhteyden yli. Tätä varten asiakkaalle toimittamiamme tai asiakkaan itse luomia salausavaimia sekä käyttäjätunnuksia ja salasanoja tulee käsitellä huolellisesti ja tietoturvallisesti. Asiakas vastaa omien järjestelmiensä ja teknisten ratkaisuiden asianmukaisesta suojaamisesta ja tekniikan ajantasaisuudesta. Checkoutin tarjoamien palveluiden rajapintoihin voi tulla ohjelmisto- tai konfiguraatiomuutoksia, joiden takia asiakkaan täytyy tehdä muutoksia omiin järjestelmiinsä. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus tehdä muutokset ilmoittamaamme päivämäärään mennessä jatkaakseen palveluiden käyttöä. Asiakkaan tulee ensi tilassa ilmoittaa Checkoutin palveluihin kohdistuvista tai liittyvistä tietoturvahäiriöistä tai väärinkäytöksistä järjestelmissään. Checkout raportoi näistä eteenpäin omien käytäntöjensä mukaan.

Henkilötietojen oikeellisuus

Vakuutat, että antamasi tiedot ovat oikein ja että ne ovat itseäsi koskevia. Vakuutat myös, että sinulla on oikeus solmia sopimuksia sekä tehdä kaupasta tilauksia ilman huoltajan, edunvalvojan tai jonkun muun henkilön hyväksyntää.

Mikäli käytät palvelua oikeushenkilön lukuun, vakuutat myös olevasi toimivaltainen solmimaan tämän sopimuksen ja näin ollen hyväksymään Ehdot kokonaisuudessaan oikeushenkilön lukuun. Ilmoittamalla muiden henkilöiden henkilötietoja vahvistat myös, että sinulle on annettu suostumus luovuttaa kyseiset tiedot ja että tietoja saa käyttää Ehdoissa kuvattuun tarkoitukseen ja Ehdoissa kuvatulla tavalla. Mikäli toimit vastoin näitä annettuja ehtoja, tämä tulkitaan väärinkäytöksenä ja tällöin Chekout tai Creatore katsoo, että olet itse vastuussa tapahtuneesta virheestä sekä olet vastuussa kolmannelle osapuolelle.

Riitatapaukset kuluttajakaupassa

Ja vielä tuoreen EU-direktiivin vaatimuksesta seuraava tiedoksesi: jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tilausvahvistus

Creatore.fi toimittaa kuitin ostetuista tuotteista sekä valituista kuljetuspalveluista ilmoittamaasi sähköpostiin ja tämä kuitti toimii myös tilausvahvistuksena.  Pakatun paketin sisältä löydät myös tuotteet lähetyslistalta, joita toimitus sekä tilauksesi sisältää.

Toimitustavat

Suurin osa verkkokaupassa olevista tuotteista löytyy heti varastosta, joten toimitukset ovat nopeita. Paketti lähtee matkaan useimmiten jo tilausta seuraavana arkipäivänä. Paketin matkaa voit helposti seurata sähköpostiisi tulevan lähetystunnuksen avulla Postin tai Matkahuollon sivuilla valitsemastasi toimitustavasta riippuen.

Jos haluat lisätietoja tuotteista tai jokin asia jäi muuten mietityttämään, voit olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen hello@creatore.fi tai puhelimitse numeroon 044 976 9164 Milla. 

Tuotteiden tilaaminen Suomeen ei vaadi rekisteröitymistä, vaan voit tuotteiden valinnan jälkeen siirtyä suoraan maksamaan ostokset. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, näin tilaustesi tiedot säilyvät verkkokaupassa ja saat myös tietoa tarjouksista ja uutuuksista sähköpostiisi. Asiakasrekisteriä ylläpitää Eventumo Oy / Creatore (3011846-4) ja sitoudumme olemaan luovuttamatta tietoja muille.

Verkkokaupan sivut ovat suomenkieliset, joten paketit toimitetaan Suomeen. 

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24%.

Toimitusvaihtoehdot

Kirjetoimitus – Kirjeenä toimitamme vain kaikista pienimmät tavarat. Vaihtoehto näkyy vain niiden tuotteiden kohdalla, jotka pystymme toimittamaan kuoressa kuten yksittäiset kynät. Huomioithan että Postin kirjetoimituksissa kestää nykyään valitettavan pitkään eli jos tarvitset tilauksesi mahdollisimman nopeasti niin suosi pakettivaihtoehtoja.

Nouto Postin pakettiautomaatista – Pakettiautomaatteja löytyy jo melkein koko Suomesta. Toimitustavoissa näet vaihtoehdot lähistön pakettiautomaateista, joihin voit paketin tilata. Postikulut ovat hieman pienemmät kuin tavallisessa postipaketissa, koska automaatit toimivat ilman henkilökuntaa. Kaikki paketit eivät kuitenkaan mahdu automaattien lokeroihin, joten aina tätä vaihtoehtoa ei näy toimitustavoissa. 

Nouto omasta Postista – Tämä on se ihan tavallinen postipaketti, mikä tulee lähipostiisi. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan.

Kotiinkuljetus – Tämä on se luksusvaihtoehto, missä paketti tulee suoraan kotiovelle 🙂 Toimituksen ajankohdasta ollaan yhteydessä ja toimitukset onnistuvat suuremmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan. Sen vuoksi on tärkeää, että merkitset tilaukseesi matkapuhelinnumerosi. Pienemmillä paikkakunnilla toimitus tapahtuu ennen kello 14. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan. 

Matkahuolto Lähellä paketti – Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, Matkahuolto kuljettaa pakettisi nopeasti ja luotettavasti noudettavaksi valitsemaasi Matkahuollon toimipaikkaan tai lähikauppaasi. Noutopisteistä voit hakea pakettisi läheltä sinulle parhaiten sopivana ajankohtana. Saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Sen vuoksi on tärkeää, että merkitset tilaukseesi matkapuhelinnumerosi.

Ilmoitus tuotteen saapumisesta ja lisätiedot

Paketin saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä, joten varmistathan, että ilmoitat kassalla oikean numeron. Paketin lähetystunnus ja tilausvahvistus ostoksistasi tulee sähköpostitse, joten myös sähköpostin tulee olla oikein. Lähetystunnuksen avulla kannattaa seurata paketin kulkua erityisesti, jos tilauksesta on kulunut yli viikko ja et ole vielä saanut toimitusta. Kannattaa tarkistaa sähköpostilaatikkosi roskakori, sillä joskus nämä viestit voivat mennä roskapostiin. 

Kassa-sivun alalaidassa voit lisätä kommentteja tilaukseesi. Tähän mahtuu paljonkin tekstiä, joten voit hyödyntää tätä monenlaisiin tarkennuksiin, viesteihin, palautteeseen ja etenkin niihin ystäville lähetettävien muistamisten mukaan tuleviin viesteihin. 

Palautusaikamme on 30 päivää eli ihan koko kuukauden! Kurkkaa tarkemmat tiedot Palautusohjeistamme.

Mikäli et nouda toimitettua pakettiasi 

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian osoitteeseen hello@creatore.fi. Ilmoitathan peruutuksessasi aina tilausnumerosi, jonka näet sähköpostiisi tulleesta vahvistuksesta. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme toteutuneet postitus- ja käsittelykulut.

Palautusohjeet

On ihan ok, että välillä tilaamasi tuote ei sopinutkaan ja haluat tehdä palautuksen.

Sinulla on kuluttaja-asiakkaana oikeus palauttaa kuluitta käyttämättömät tuotteet 30 päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta. Eli ihan koko kuukauden! Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulisi mielellään olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Pakkaathan tuotteet hyvin, jotta tulevat ehjänä takaisin.  Jälleenmyyjille sekä yrityksillä on käytössä 7 vrk palautusoikeus tavaran vastaanottamisesta. 

Hyvitys palautetuista tuotteista; 

Hyvityksen palautetuista tuotteista huolehditaan Checkoutin kautta eli heidän extranet-palvelunsa ja tällöin maksunpalautus kohdistuu samalla maksutavalle eli sinne miten ja mistä olet ostoksesi maksanut. 

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun niin muistathan ilmoittaa myös laskuttajalle (Creatorelle laskulla tapahtuvasta) palautuksesta, jos eräpäivä on jo lähellä. Se onnistuu helposti myös sähköpostitse.

Palautusoikeus ei koske teippejä/tarroja, tai asiakkaan erikoistilauksesta tilaamia tuotteita tai tuotevärejä, koska nämä ovat erikseen asiakkaan toiveiden mukaan tehtyjä. Palautusoikeus ei myöskään koske II-laatuisia tuotteita ja tästä mainittu myös aina näiden tuotteiden tuotetiedoissa tai alennettuja tuotteita.

Tuotepalautukset tehdään Postin tai Matkahuollon kautta osoitteeseen:

Eventumo Oy / Creatore
Viinikankatu 47, 33800 Tampere

Pyydäthän meiltä sähköpostitse palautustunnukset, jotta pääset tekemään palautuksesi. Tuotepalautukset voi tehdä Postilla/Matkahuollon kautta.

Jos noudit pakettisi SmartPost-automaatista, voit palauttaa paketin 14 päivän kuluessa myös automaatin kautta. Valitse automaatilla ”Palauta paketti”. Näppäile automaattiin alkuperäinen lokerokoodisi. Laita paketti avautuvaan lokeroon ja sulje ovi huolellisesti.

Matkahuollon pakettiautomaattiin tarvitset meiltä erillisen osoitekortin ja aktivointikoodin. Laitathan viestiä hello@creatore.fi niin laitan ne sinulle sähköpostilla.

Laita pakettiin aina mukaan nimesi, tilausnumerosi ja erittely palautettavista tuotteista. Voit laittaa mukaan alkuperäisen lähetyslistan, kopion siitä tai ihan vaan yllä olevat tiedot ruutupaperilla 🙂 Kiva jos laitat samaan myös palautetta, miksi tuote ei miellyttänyt.

Jos tuote on rikkoutunut tai muuten viallinen, olethan aina yhteydessä ennen palautusta sähköpostilla hello@creatore.fi tai puhelimitse 044 976 9164.

Palautuksista Suomen ulkopuolelta joudumme valitettavasti perimään toteutuneet palautuskustannukset.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian osoitteeseen hello@creatore.fi. Ilmoitathan peruutuksessasi aina tilausnumerosi, jonka näet sähköpostiisi tulleesta vahvistuksesta. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme toteutuneet postitus- ja käsittelykulut.